RI OPAC: Die Literaturdatenbank zum Mittelalter - Über 2,7 Millionen verzeichnete Werke

Sammelwerk

Sammelwerk  Cantus Planus: papers read at the 16th meeting ; Vienna, Austria, 2011
Klugseder, Robert [Hrsg.]. - Wien (2012)


Deskriptoren: Österreich
Sprache: Englisch
Zugehörige Beiträge komplett erfasst


Permalink: http://opac.regesta-imperii.de/id/1958250
Alternative Formate: MARC21 | BibTeX

   Bestandsnachweise nach KVK:
[Karlsruher Virtueller Katalog]
  Titel suchen...  Autoren suchen: Klugseder, Robert

Inhalt

Buchbeitrag   

Newly discovered Antiphoners in northern Portugal
Veiga, Diogo Alte da. • S. 13-19

Buchbeitrag   

The Anonymus Vaticanus and the Paleofrankish Script
Atkinson, Charles M.. • S. 20-26

Buchbeitrag   

Tone-series in ecclesiastical chant
Bailey, Terence. • S. 27-32

Buchbeitrag   

The Dominican Antiphoner from the Badija Franciscan Monastery near Korcula: The Question of Provenance
Beban, Hrvoje. • S. 33-37

Buchbeitrag   

Beobachtungen zur Seckauer Prozessionspraxis anhand des Liber Ordinarius A-Gu 756 von 1345 - Cum vero processionem facimus quasi hostibus armati obviamus
Behrendt, Inga. • S. 38-43

Buchbeitrag   

Interrelations between theory and practice. Influence of theorists' pattera-aoti phons on initial formulas of some introils and graduals
Bernagiewicz, Robert. • S. 44-50

Buchbeitrag   

Famula Dei - textliche und musikalische Besonderheiten in den Meßproprien heiliger Frauen in adiastematischen Handschriften aus St, Gallen und Einsiedeln
Betteray, Dirk van. • S. 51-57

Buchbeitrag   

A (Brief) Introduction to Post-tridentine Pontifical Chants
Borders, James. • S. 58-65

Buchbeitrag   

Examples of Liturgical Polyphony from Dalmatia
Breko Kustura, Hana. • S. 66-71

Buchbeitrag   

The Web of Sources for Planctus ante nescia
Brewer, Charles E.. • S. 72-77

Buchbeitrag   

Processing from Lateran to Hierusalem and Back: A Unique Ritual for the Cross Relic
Brockett, Clyde W.. • S. 78-83

Buchbeitrag   

Mensura as a technical term in chant theory
Caldwell, John. • S. 84-88

Buchbeitrag   

Beyond diastematy: specific and semi Ionic indications in the gradual of Saint-Yrieix (Paris, Bibliothèque Nationale de France, Latin 903, XIth century)
Cazaux-Kowalski, Christelle. • S. 89-95

Buchbeitrag   

Traditionalism and New Influences in an 18th Century Gradual of the Zagreb Cathedral with a Special Focus on the Allelluiu Repertory
Csomó, Orsolya. • S. 96-101

Buchbeitrag   

Die coniunctae des Corpus Hollandrinum in den mitteleuropäischen Choralhandschriften
Czagány, Zsuzsa. • S. 102-112

Buchbeitrag   

The question of plainchant notation in French Post-Tridentine sources Towards a specific semiology
Davy-Rigaux, Cécile. • S. 113-120

Buchbeitrag   

A Newly Discovered Source of Ordinary Chants in Cantus Planus and Lantus Fractus: A Preliminary Report
Dyer, Joseph H.. • S. 121-126

Buchbeitrag   

Die Evangeliumsantiphonen der Donnerstage in der Fastenzeit
Eben, David. • S. 127-134

Buchbeitrag   

Die liturgischen Handschriften aus St. Lambrecht (Steiermark)
Engels, Stefan. • S. 135-142

Buchbeitrag   

A Portuguese plainchant treatise
Ferreira, Manuel Pedro. • S. 143-148

Buchbeitrag   

Medieval Music through the Technological Looking-Glass
Gutiérrez, Carmen Julia. • S. 149-158

Buchbeitrag   

Corpvs monodicum - Die einstimmige Musik des lateinischen Mittelalters
Haug, Andreas. • S. 159-160

Buchbeitrag   

"Venite et videte*: First Results in the Optical Neume Recognition Project
Helsen, Kate. Behrendt, IngaSexton, Alan [Bearb.]. • S. 161-165

Buchbeitrag   

Cantos Planus Regensburg - Web Archive for Gregorian Chant
Hiley, DavidKlugseder, Robert. • S. 166-167

Buchbeitrag   

The Sequence Sancti Spiritus in the Nidaros Tradition
Hoye, Marit. • S. 168-177

Buchbeitrag   

Assonance, Variation, Repetition: Editing Prosulas to the Gloria Chant
Iversen, Gunilla. • S. 178-185

Buchbeitrag   

The Tridentinum as a Watershed in the Evolution of Mass cycles
Kiss, Gábor. • S. 186-191

Buchbeitrag   

Medieval musical manuscripts and fragments in the Austrian National Library (ÖNB, Vienna
Klugseder, Robert. • S. 192-201

Buchbeitrag   

Renewal, Revival, Rejuvenation: a New Vision for the Cantos Database
Kolácek, JanLacoste, Debra S.. • S. 202-209

Buchbeitrag   

Compositions of Credo: Influences of Latin settings on the respective Byzantine ones of Cretan origin (16th-17th cent.)
Kritikou, Flora. • S. 210-217

Buchbeitrag   

Elastic Melodies: Variants in Responsory Verses
Lacoste, Debra S.. • S. 218-225

Buchbeitrag   

Cultural Interactions in the Transmission of Office Hymns in the Southern Low Countries
Long, Sarah Ann. • S. 226-232

Buchbeitrag   

Liturgical-musical sources in the votive processions of the bishop of Padua, Pietro Barozzi (1443-1507)
Lovato, Antonio. • S. 233-241

Buchbeitrag   

Toward a Methodology for Analyzing the Old Hispanic Responsories
Maloy, RebeccaHornby, Emma. • S. 242-249

Buchbeitrag   

Habitable surface, habitable space: Graphic contour and melodic constraints for Buddhist chant in early Japan
Markham, Elizabeth J.. • S. 250-258

Buchbeitrag   

Vind. Suppl. gr. 121: ein Fragment eines Tetraevangeliars mit ekphonetischer Notation in der Österreichischen Nationalbibliothek
Martani, Sandra. • S. 259-266

Buchbeitrag   

Das von Johannes Winlerburger gedruckte Antiphonar aus dem Jahr 1519: ein Antiphonale Pataviense ?
Merlin, David. • S. 267-275

Buchbeitrag   

From the rite of the Oblation to the offering scene in the Officium Stellae musico-liturgical drama. Reges Tharsis et insulae munera Offerent, reges Arabum et Saba dona adducent
Morandi, Nausica. • S. 276-280

Buchbeitrag   

Digital Editing of chant - took in progress
Morent, Stefan. • S. 281-283

Buchbeitrag   

"Fecit" quattuor historie?
Nilsson, Ann-Marie Eva. • S. 284-294

Buchbeitrag   

Antiphonal Psalmody in Western Monasticism from the Fourth to the Seventh Century
Nowacki, Edward. • S. 295-300

Buchbeitrag   

Traditio Iohannis Hollandrini - Tonare
Papp, Ágnes. • S. 301-308

Buchbeitrag   

Non Pitch-Specific Notation in Practice and Transcription: Beneventan Chant in campo apeno and in voce
Peattie, Matthew G.. • S. 309-315

Buchbeitrag   

Musical references in Serbian hagiography (titija) and liturgical poetry
Perkovic, Ivana. • S. 316-320

Buchbeitrag   

Zur Vorgeschichte des lateinischen Achttonarten-Systems
Pfisterer, Andreas. • S. 321-326

Buchbeitrag   

A Pair of Manuscripts transmitting the Triodion and Pentekostarion in the Russian Studite Tradition - Identifying the prototypes
Poliakova, Svetlana. • S. 327-331

Buchbeitrag   

Gesang an der Peripherie - Die Choralhandschriften in der Bibliothek des Augustiner-Chorherrenstiftes Vorau
Praßl, Franz Karl. • S. 332-342

Buchbeitrag   

Un foyer d'avant-garde dans l'introduction du chant grégorien en Castille: La cathédrale de Palencia (1034-1080)
Rubio, Juan Pablo. • S. 344-348

Buchbeitrag   

Political changes and mnsic writing styles in 11th century Bologna
Ruini, Cesarino. • S. 349-354

Buchbeitrag   

The Application of the CANTUS Analysis Tool to the Neumed Breviary VI E 4c from St George's Convent, Prague
Seifertová, Hana. • S. 355-360

Buchbeitrag   

Ruotlib's notated missal and its historical background
Snoj, Jurij. • S. 361-366

Buchbeitrag   

Notation als Spiegel der Veränderungen in der "minquam reformata" Tradition am Beispiel der mittelalterlichen Antiphonarien aus der Kartause Zice (Seiz/Seitz).
Šter, Katarina. • S. 367-375

Buchbeitrag   

Das Sequenzenrepertoire der österreichischen Benediktiner
Taborszky, Györgyi. • S. 376-382

Buchbeitrag   

Musical liturgkal fragments in the Historical Municipal Archive of Casperia (Latium - Italy)
Tangari, Nicola. • S. 383-387

Buchbeitrag   

Castles of faith: The transmission of the Kyrie trope set Deus solus et immensus as an example of liturgical exegesis in the orthodoxy
Tello Ruiz-Pérez, Arturo. • S. 388-393
https://www.academia.edu/1929138

Buchbeitrag   

Inedite fonti italiane della Passione in notazione ritmico-proporzionale
Toigo, Diego. • S. 394-402

Buchbeitrag   

The Hymnic Corpus in the Manuscript Plainsong Choirbook at Segovia Cathedral - Tradition, Re-elaboration and New Composition
Ruiz Torres, Pedro. • S. 403-407

Buchbeitrag   

The conception of the chant of the 'Other': evidence from medieval literary sources
Troelsgård, Christian. • S. 408-412

Buchbeitrag   

Pitch, Rhythm and Text-Setting in Palaeofrankish Notation: The Case of London, British Library, Harley MS 3019
Varelli, Giovanni. • S. 413-418

Buchbeitrag   

Liturgical contradictions and political consistency in the liturgico-musical tradition of St. Mark's, Venice
Vildera, Anna. • S. 419-424

Buchbeitrag   

Offertoriale Arnesti: A Forthcoming Edition of Plainchant Offertories with Verses from Bohemian Sources
Vozková, Jana. • S. 425-428

Buchbeitrag   

The New Web site www.chantdiscography.com: A Demonstration
Weber, Jerome F.. • S. 429-430

Buchbeitrag   

Untersuchungen zur lateinischen Tradition des byzantinischen Akathistos Hymnus
Wolfram, Gerda. • S. 431-437

Buchbeitrag   

Die musikalisch-liturgischen Quellen des Hochmittelalters aus dem österreichischen Benediktinerstift Admont
Zühlke, Hanna. • S. 438-452