RI OPAC: Die Literaturdatenbank zum Mittelalter - Über 2,8 Millionen verzeichnete Werke

Personennamen

Publikationen »Bent, Margaret«

Weiterleitung der Anfrage zur Suchmaschine des Karlsruher Virtuellen Katalogs: Bent, Margaret

RI opac: 76 Einträge

1Monographie  The Dorset rotulus: contextualizing and reconstructing the early English motet
Bent, MargaretHartt, Jared ChristopherLefferts, Peter Martin. - Martlesham (2021)

2Monographie  Ein "Liber cantus" aus dem Veneto (um 1440): Fragmente in der Bayerischen Staatsbibliothek München und der Österreichischen Nationalbibliothek Wien
Bent, MargaretKlugseder, Robert. - Wiesbaden (2012)

3Sammelwerk  Fauvel Studies. Allegory, chronicle, music and image in Paris, BnF ms fr. 146
Bent, MargaretWathey, Andrew [Hrsg.]. - Oxford (1998)

4Monographie  The Old Hall manuscript: a paleographical study
Bent, Margaret. - [University of Cambridge] (1968)

5Buchbeitrag  Principles of Mensuration and Coloration: Virtuosity and Anomalies in the Old Hall Manuscript
Bent, Margaret. (2022) - In: Le notazioni della polifonia vocale dei secoli IX-XVII 2 S. 73-96

6Buchbeitrag  Washington, Library of Congress, M2.1 .C6 1400 Case: A Neglected English Fragment
Bent, Margaret. (2022) - In: Essays Lawrence Earp S. 529-552

7Buchbeitrag  The Motet Collection of San Lorenzo 2211 (SL) and the Composer Hubertus de Salinis
Bent, Margaret. (2020) - In: The end of the Ars Nova in Italy. The San Lorenzo Palimpsest and related repertories S. 43-70

8Buchbeitrag  Polyphonic Fragments: Destruction, Recovery, Reconstruction
Bent, Margaret. (2020) - In: Disiecta Membra Musicae. Studies in Musical Fragmentology S. 9-38

9Artikel  Icarus, Phaeton, Haman: Did Vitry Know Dante?
Bent, MargaretBrownlee, Kevin. (2019) - In: Romania Bd. 137 (2019) S. 85-129

10Buchbeitrag  Mayshuet and the Deo gratias Motets in the Old Hall Manuscript
Bent, Margaret. (2019) - In: Beredte Musik. Konversationen zum 80. Geburtstag von Wulf Arlt S. 11-28

11Buchbeitrag  Machaut's Motet 10 and its Interconnections
Bent, Margaret. (2018) - In: A critical companion to medieval motets S. 301-320

12Artikel  What next?: recent work and new directions for English medieval music
Bent, Margaret. (2017) - In: Early music Bd. 45 (2017) S. 3-10

13Artikel  The absent first gathering of the Chantilly manuscript
Bent, Margaret. (2017) - In: Plainsong and medieval music Bd. 26 (2017) S. 19-36

14Buchbeitrag  The transmission of music by English composers and Du Fay at the time of the Council of Constance
Bent, Margaret. (2017) - In: Europäische Musikkultur im Kontext des Konstanzer Konzils S. 163-174

15Buchbeitrag  Melchior or Marchion de Civilibus, prepositus brixiertsis: New Documents
Bent, Margaret. (2016) - In: Music and culture in the Middle Ages and beyond. Liturgy, sources, symbolism S. 175-190

16Buchbeitrag  Polyphonic sources, ca. 1400-1450
Bent, Margaret. (2015) - In: The Cambridge History of Fifteenth Century Music S. 617-640

17Buchbeitrag  Some singers of polyphony in Padua and Vicenza around Pietro Emiliani and Francesco Malipiero
Bent, Margaret. (2014) - In: Beyond 50 years of Ars Nova studies at Certaldo, 1959-2009 S. 287-304

18Buchbeitrag  Jacobus de Ispania? - Ein Zwischenbericht
Bent, Margaret. (2014) - In: Nationes, Gentes und die Musik im Mittelalter S. 407-422

19Buchbeitrag  "Libri de cantu" in the Early Fifteenth-Century Veneto: Contents, Use and Ownership
Bent, Margaret. (2014) - In: Musikalische Repertoires in Zentraleuropa (1420 - 1450) S. 153-170

20Buchbeitrag  Francesco Malipiero, Antonio da Roma: Another musical connection?
Bent, Margaret. (2014) - In: Mondo latino e civiltà bizantina S. 225-238

21Buchbeitrag  The Trent 92 and Aosta indexes in context
Bent, Margaret. (2013) - In: I codici musicali trentini del Quattrocento S. 63-81

22Buchbeitrag  A Contemporary Perception of Early Fifteenth-Century Style: Bologna Q15 as a Document of Scribal Editorial Initiative
Bent, Margaret. (2012) - In: Sources and the circulation of Renaissance music Tl. 57-76

23Artikel  Performative Rhetoric and Rhetoric as Validation
Bent, Margaret. (2012) - In: Nottingham medieval studies Bd. 56 (2012) S. 43-62

24Buchbeitrag  Musica Recta and Musica Ficta
Bent, Margaret. (2011) - In: Medieval music (2011) S. 395-422

25Buchbeitrag  Petrarch, Padua, the Malatestas, Du Fay, and Vergene bella
Bent, Margaret. (2011) - In: Essays David Fallows S. 86-96

26Buchbeitrag  Grammar and rhetoric in late medieval polyphony: modern metaphor or old simile?
Bent, Margaret. (2010) - In: Rhetoric beyond words. Delight and persuasion in the arts of the Middle Ages S. 52-71

27Buchbeitrag  The Earliest Fifteenth-Century Transmission of English Music to the Continent
Bent, Margaret. (2010) - In: Essays John Caldwell S. 83-96

28Buchbeitrag  Indexes in late medieval polyphonic music manuscripts: a brief tour
Bent, Margaret. (2010) - In: Glosses Christopher de Hamel S. 196-207

29Buchbeitrag  The Myth of tempus perfectum diminutum in the Chantilly Manuscript
Bent, Margaret. (2009) - In: A late Medieval songbook and its context S. 203-228

30Buchbeitrag  Naming of Parts: Notes on the Contratenor, c.1350-1450
Bent, Margaret. (2009) - In: Studies Bonnie J. Blackburn S. 1-12

31Buchbeitrag  Deception, Exegesis and Sounding Number in Machaut's Motet 15
Bent, Margaret. (2008) - In: Ars nova. French and Italian music in the fourteenth century S. 525-540

32Buchbeitrag  Continuity and transformation of repertory and transmission in early 15th-century Italy: the two cultures
Bent, Margaret. (2007) - In: Kontinuität und Transformation in der italienischen Vokalmusik zwischen Due- und Quattrocento S. 225-245

33Buchbeitrag  Ciconia's dedicatee, Bologna Q 15, Brassart, and the Council of Basel
Bent, Margaret. (2004) - In: Manoscritti di polifonia nel Quattrocento europeo S. 35-56

34Buchbeitrag  "Divisi" and "a versi" in early fifteenth-century mass movements
Bent, Margaret. (2004) - In: Antonio Zacara da Teramo e il suo tempo S. 91-134

35Buchbeitrag  The Musical Stanzas in Martin Le Francs Le Champion des Dames
Bent, Margaret. (2004) - In: Essays Andrew Hughes S. 91-127

36Artikel  Words and music in Machaut's motet 9
Bent, Margaret. (2003) - In: Early music Bd. 31 (2003) S. 363-388

37Buchbeitrag  The 'Harmony' of the Machaut Mass
Bent, Margaret. (2003) - In: Machaut's music. New interpretations S. 75-94

38Buchbeitrag  "Sounds perish": in what sense does Renaissance music survive?
Bent, Margaret. (2002) - In: The Italian Renaissance in the twentieth century S. 247-265

39Buchbeitrag  The Digital Image Archive of Medieval Music
Bent, MargaretCraig-McFeely, JuliaWathey, Andrew. (2002) - In: "Fragmenta ne pereant". Recupero e studio dei frammenti di manoscritti S. 177-196

40Artikel  On the interpretation of 0 in the fifteenth century: a response to Rob Wegman
Bent, Margaret. (2000) - In: Journal of the American Musicological Society Bd. 53 (2000) S. 597-612

41Buchbeitrag  The Use of Cut Signatures in Sacred Music by Binchois
Bent, Margaret. (2000) - In: Binchois Studies S. 277-312

42Artikel  Varieties of motet
Bent, Margaret. (2000) - In: Early music Bd. 28 (2000) S. 115-116

43Buchbeitrag  Early papal motets
Bent, Margaret. (1999) - In: Papal music and musicians in late medieval and Renaissance Rome S. 5-43

44Artikel  Music and the early Veneto humanists
Bent, Margaret. (1999) - In: Proceedings of the British Academy Bd. 101 (1999) S. 101-130

45Buchbeitrag  Art. Dunstaple, John
Bent, Margaret. (1999) - In: Encyclopedia of the Renaissance Tl. 2 S. 223-224

46Buchbeitrag  Early papal motets
Bent, Margaret. (1998) - In: Papal music and musicians in late medieval and Renaissance Rome S. 5-43

47Buchbeitrag  The use of cut signatures in sacred music by Ockeghem and his contemporaries
Bent, Margaret. (1998) - In: Johannes Ockeghem. Actes du XLe colloque S. 641-680

48Buchbeitrag  Fauvel and Marigny: which came first?
Bent, Margaret. (1998) - In: Fauvel Studies. Allegory, chronicle, music and image in Paris S. 35-52

49Buchbeitrag  The grammar of early music: preconditions for analysis
Bent, Margaret. (1998) - In: Tonal structures in early music S. 15-59

50Buchbeitrag  Introduction [Fauvel Studies. Allegory, chronicle, music and image in Paris]
Bent, Margaret. (1998) - In: Fauvel Studies. Allegory, chronicle, music and image in Paris S. 1-24

51Buchbeitrag  Polyphony of texts and music in the fourteenth-century motet: "Tribum que non abhorruit/Quoniam secta latronum/Merito hec patimur" and its "quotations"
Bent, Margaret. (1997) - In: Hearing the motet S. 82-103

52Artikel  A new canonic Gloria and the changing profine of Dunstaple
Bent, Margaret. (1996) - In: Plainsong and medieval music Bd. 5 (1996) S. 45-67

53Artikel  The early use of the sign.
Bent, Margaret. (1996) - In: Early music Bd. 24 (1996) S. 199-225

54Artikel  The Vitry motet "Tribum que non abhorruit / Quoniam secta latronum/merito hec patimur" and its "quotations"
Bent, Margaret. (1993) - In: Revista de musicología Bd. 16 (1993) S. 1542-1547

55Buchbeitrag  The late-medieval motet
Bent, Margaret. (1992) - In: Companion to Medieval and Renaissance Music S. 114-119

56Artikel  Deception, exegesis and sounding number in Machaut's motet 15
Bent, Margaret. (1991) - In: Early music history Bd. 10 (1991) S. 15-27

57Buchbeitrag  A note on the dating of the Trémoïlle manuscript
Bent, Margaret. (1990) - In: FS Luther Dittmer S. 217-242

58Buchbeitrag  Subtiliter alternare: The Yoxford Motet O amicus / Precursoris
Bent, MargaretHowlett, David Robert. (1990) - In: FS Ernest H. Sanders S. 43-84

59Buchbeitrag  The definition of simple polyphony. Some questions
Bent, Margaret. (1989) - In: Le Polifonie primitive in Friuli e in Europa S. 33-42

60Artikel  A contemporary perception of early fifteenth-century style: Bologna Q15 as a document of scribal editorial initiative
Bent, Margaret. (1987) - In: Musica disciplina Bd. 41 (1987) S. 183-201

61Artikel  Diatonic ficta.
Bent, Margaret. (1984) - In: Early music history Bd. 4 (1984) S. 1-48

62Buchbeitrag  Text Setting in Sacred Music of the Early 15th Century: Evidence and Implications
Bent, Margaret. (1984) - In: Musik und Text in der Mehrstimmigkeit des 14. und 15. Jahrhunderts S. 291-326

63Artikel  Resfacta and Cantare super librum
Bent, Margaret. (1983) - In: Schweizer Jahrbuch für Musikwissenschaft Ser. NS, Bd. 3 (1983) S. 47-52

64Artikel  The Machaut manuscripts Vg, B and E
Bent, Margaret. (1983) - In: Musica disciplina Bd. 37 (1983) S. 53-82

65Artikel  Resfacta and cantare super librum
Bent, Margaret. (1983) - In: Journal of the American Musicological Society Bd. 36 (1983) S. 371-391

66Artikel  New sources of English thirteenth- and fourteenth-century polyphony
Bent, MargaretLefferts, Peter Martin. (1982) - In: Early music history Bd. 2 (1982) S. 273-282

67Artikel  The Saxilby fragment
Bowers, Roger D.Bent, Margaret. (1981) - In: Early music history Bd. 1 (1981) S. 1-27

68Buchbeitrag  Some criteria for establishing relationships between sources of late-medieval polyphony
Bent, Margaret. (1981) - In: Music in Medieval and Early Modern Europe S. 295-317

69Buchbeitrag  Rota versatilis - towards a reconstruction
Bent, Margaret. (1981) - In: Source Materials and the Interpretation of Music S. 65-98

70Artikel  The songs of Dufay: some questions of form and authenticity
Bent, Margaret. (1980) - In: Early music Bd. 8 (1980) S. 454-459

71Artikel  New sacred polyphonic fragments of the early quattrocento
Bent, Margaret. (1980) - In: Studi musicali Bd. 9 (1980) S. 171-189

72Buchbeitrag  The Transmission of English Music 1300 - 1500: Some Aspects of Repertory and Presentation
Bent, Margaret. (1973) - In: FS Kurt von Fischer S. 65-84

73Artikel  Musica Recta and Musica Ficta
Bent, Margaret. (1972) - In: Musica disciplina Bd. 26 (1972) S. 73-100

74Artikel  Dufay, Dunstable, Plummer - a new source
Bent, Ian D.Bent, Margaret. (1969) - In: Journal of the American Musicological Society Bd. 22 (1969) S. 394-424

75Artikel  A postscript on the Berkeley theory manuscript
Bent, Margaret. (1968) - In: Acta musicologica Bd. 40 (1968) S. 175

76Artikel  Sources of the Old Hall Music
Bent, Margaret. (1967 - 1968) - In: Proceedings of the Royal Musical Association Bd. 94 (1967/68) S. 19-35

Alphabetisches Register

(Wählen Sie einen Buchstaben aus, um das Register anzuzeigen)


Suchbeispiele

Nachname beginnt mit 'Zg': zg

Nachname beginnt mit 'Kucz': kucz

Nachname beginnt mit 'Kucz' und Vorname mit "A": kucz*, a

Nachname beginnt mit 'Ku' und Vorname 'Andreas': ku*andreas

Vorname 'Fumiko': *fumiko

Varianten von 'de Lacroix': *de*la*cro*

Varianten von 'Mayboom': m__b__m

Hinweis: Hier im Personenindex sind alle Namen von Autoren, Herausgebern und beteiligten Personen und Institutionen aufgelistet, die den Werken in der Datenbank zugeordnet sind. Der Index wird automatisch per Software erstellt.
Bitte beachten Sie ausserdem die von RI-Mitarbeitern gepflegten Personeneinträge im Thesaurus zur inhaltlichen Auszeichnung der Werke, da diese Einträge hier nicht mit aufgelistet werden.